Saturday 8 September 2012

Petua kecantikan secara alami

TIPS DAN PETUA

hye allll...hari ni aku nak update pasal dunia kecantikan..camne nak jd goges secara alami..bukan untuk perempuan je..lelaki harini pun apa kurangnye kan..
cantik,gebu,comel,goges,handsome antara ungkapan yang kita mahukan..betol x?sebab ak sendiri pun camtu..yelah siapa yang nak ade title hodoh,comot,busuk dan jelik..kan kan kan??  
ok2..hari ni kau nak share ngan goges semua petua cantik secara alami..
jommmmmm kita baca dan cubaaaa..law baca je pun tak akan jadi apa2..

MELICINKAN DAN MEMERAHKAN KULIT UOLLLSSS!!!!!!!!!!
senang je petua ni,uolllss ambil sebiji tomato yang masak,then lenyetkan..
lepastu tampal kat muka,macam pakai masker la..biarkan selama 20 min baru uollss bilas dgn air suam..lakukan 2 x seminggu..

MENEGANGKAN KULIT
ambil tepung ubi kayu dan timun segar..blend timun sampai hancur,campurkan dengan tepung ubi..tambahkan sedikit air sehingga likat..yang ni pun buat cam masker..bila dah kering bilas dengan air suam..selain tu..campuran timun dan tepung 
ubi kayu dapat mejadikan wajah putih dan berseri

MENYERIKAN WAJAH
yang ni petua yang paling mudah dan senang,sebelum mencuci wajah,amalkan selawat dulu..mudahkan?

MERAWAT KULIT BERKEDUT
ambil lobak merah dan parutkan..parutan lobak tu campur dengan tepung jagung dan kuning telur beserta dengan air..sapukan pada wajah sekali sehari..

HILANGKAN BAU BADAN
mesti uolllssss sangat2 takut lau pekara ni terjadikannnn..memalukan!!!!!!betul tak?
ok kat sini ada satu petua untuk hilangkan bau badan..ambil sebiji limau kasturi dan belah 2...buang biji,perahkna air limau dan minum airnya  dan kulitnye dimakan..insyaAllah akan berhasil

JADIKAN BADAN RINGAN DAN BERTENAGA
tubuh yang sihat dan bertenaga akan mempengaruhi mind dan mood korang..
so..untuk dapatkan badan yang BERTENAGA cuba amalakan petua ni... minum air rebusan serai dan halia yang dititik bersama kulit kayu manis dan lada hitam..memang rasanye x sedap lansung...minum 2 x sehari iaitu pada waktu pagi dan malam..

MENGEMPISKAN PERUT

perut buncit dan boroiiiiii..ohhhh..........noooooooooooooooo...mesti ramai yang de masalah ni kannnnnn..hehe...termsuk la aku satu masa dulu..lepas amalkan petua ni alhamdulillah....perahan limau nipis campur dengan kapur sirih...sapukan pada perut sebelum tidur...untuk kes ni,selin amalkan petua ni aku amalkan senaman dan satu treatment yang dipanggil FAT CAVITATION...tentang rawatan ni aku akan ceritakan dalam entry berikutnye...tunggguuuuuuuuuuuuuu..



SELAMAT MENCUBAAAA GOGES SEMUAAAAAAAAAAAAAAAAA.....


No comments:

Post a Comment